W każdej spółce zajmują miejsce zbiory danych, dyski lub inne nośniki danych.

W każdej firmie znajdują się dokumenty, dyski bądź inne nośniki danych, których nie możemy tak po prostu wyrzucić do kosza. Umiejscowione na nich wrażliwe dane musimy utylizować we właściwy sposób. Ponieważ wszyscy przedsiębiorcy zobowiązani są przechowywać dokumentację firmową przez konkretny czas warto nie tylko wiedzieć jak długo powinniśmy to robić ale także jak zutylizować po wymaganym czasie. Dokumenty podatkowe czy dokumentację zusowską trzeba przechowywać przez okres minimum 5 lat.

Z kolei dokumentację kadrową, aż 50 lat. Po przeprowadzeniu selekcji, to znaczy w tedy gdy już mamy pewność które dokumenty możemy zniszczyć wypada zastanowić się czy jesteśmy w stanie na własną rękę odpowiednio zutylizować dokumenty. Najczęściej prócz dokumentów w formie papierowej są również dyski bądź inne nośniki danych np.: płyty, pen drajwy, których samodzielnie usunąć nie będziemy w stanie. W takiej sytuacji najodpowiedniej skorzystać z firmy zewnętrznej, która specjalizuje się w profesjonalnym niszczeniu dokumentów.